Panduan Liberty Reserve

Posted by en.sharil | Posted in | Posted on 12:45 PG


Panduan Liberty Reserve

Apakah Payment Processor?

Payment Processor ialah medium akan akaun pengantara untuk memindahkan wang secara online. Terdapat banyak jenis payment processor yang terkenal diseluruh dunia seperti Paypal.

Apakah Liberty Reserve?

Liberty Reserve atau singkatanya LR ialah payment processor juga.

Langkah mendaftar Liberty Reserve


1. Klik pada: http://www.libertyreserve.com

2. Klik Create Account
Panduan Liberty Reserve

3. Anda akan nampak borang pendaftaran, pastikan anda mengisi semua ruang dengan detail yang diperlukan dengan tepat. Pada ruangan Account Functions, pilih User (API disabled).
Panduan Liberty Reserve

4. Semasa anda mengisi borang pendaftaran, pada bawah halaman anda akan dapat lihat Liberty Reserve Terms of Service, klik pada link itu untuk melihat dokumennya sebelum klik Agree

5. Pada halamanya seterusnya, anda akan diberikan beberapa informasi, pastikan anda menyimpan detail berkenaan kerana anda akan gunakan untuk mengakses akaun Liberty Reserve anda.
  • Password
  • Login PIN
  • Master Key
  • Security Question
  • Security Answer
6. Sekarang login ke email anda, akan ada email pengesahan daripada Liberty Reserve. Anda perlu akses akaun Liberty Reserve dan sempurnakan proses pendatran.

7.Pergi ke www.libertyreserve.com semula, klik Login kemudian masukkan Account Number yang anda terima melalui Email dan password yang anda dapat tadi.

8. Apabila anda telah login, anda akan lihat Welcome Message yang anda tulis semasa pendaftaran tadi dan pastikan betul kemudian klik continue.

9. Pada page seterusnya, anda dapat lihat Login PIN dan One Time PIN, pilih Login PIN dan masukkan Login PIN anda kemudian klik Continue, lengkapkan alamat anda, tarikh lahir, contact information. Semasa memlilih Account Type, pilih Non- Comersial Personal Payment.

Deposit dan withdraw dalam LR

Untuk menjual dan membeli LR, anda boleh klik tengok pada Buy/Sell LR disebelah kiri website LR tersebut.

Ataupun anda boleh membeli LR dengan sesiapa sahaja yang mempunyai LR dan menjual kepada sesiapa sahaja yang memerlukanya tanpa Exchanger yang dilantik, sila hubungi kami

LR tidak seperti payment processor lain yang boleh menggunakan debit atau credit card untuk fund dan withdraw.

Selain daripada dealer yang ada di Web LR, and juga boleh rujuk di forum carigold untuk jual beli LR disana: carigold/exchanger

Atau boleh gunakan khidmat exchanger LR antara yang terbaik dan murah: rebetforex.com

Comments (0)

Catat Ulasan